čtvrtek 11. října 2012

Křupavý zahrádkářský salát - Moje Velká Británie (Jamie Oliver)


Je to tady! Po dlouhé době čekání mám konečně v rukou další knihu, kterou napsal Jamie Oliver. Moje velká Británie je její název a věřte mi, že se máme na co těšit!


 Knihu mám zatím pouze jeden den, takže jsem jí stihla jen pořádně prolistovat a něco počíst, ale tak nadšená jsem z žádné kuchařky dlouho nebyla.
Jako první ochutnávku vám přináším tento superrychlý a jednoduchý salát.

Suroviny (pro 4 osoby):
  • 1 červená řepa
  • 1 mrkev
  • 1 bulva fenyklu
  • 1/4 okurky
  • pár ředkviček
  • 4 lžíce jablečného octa
  • mořská sůl
  • pepř
  • panenský olivový olej
  • hrst bylinek (máta, estragon, hladkolistá petrželka, bazalka)
Tyto suroviny jsou v knize původně napsány. Sám Jamie nás ale u tohoto receptu nabádá, abychom použili jakoukoli křupavou zeleninu. Já jsem řepu vyměnila za řapíkatý celer a to protože jsem řepu neměla ( jen taková poznámka, aby jste tu řepu na fotce nehledali ;)).

Samotný postup je velice jednoduchý. Všechnu zeleninu nakrájejte na tenké plátky. Křupavé stonky a lístky u ředkviček neokrajujte - v salátu vůbec nevadí, spíše naopak. Zalijte jablečným octem, dochuťte solí a pepřem. Pár krát za 10 minut pořádně zamíchejte. Při podávání posypte salát bylinkami dle výběru a pořádně zakápněte olivovým olejem.


Tento salát není nic složitého. Jeho výhodou je, že si ho můžete udělat přesně takový, na jaký máte chuť. Nesedne vám celer? Nedávejte ho tam! Na chuť fenyklu si teprve, jako já, zvykáte? Dejte ho tam jen trošku! Není nic snazšího. Olivový olej to vše krásně ucelí a je to mňamka! Podle mě se salát hodí jako lehká příloha a stejně tak jako malá chuťovka :).

Žádné komentáře:

Okomentovat