pondělí 18. června 2012

Výzva The Daring Bakers : Arménský koláč s muškátovým oříškem


Od začátku blogu jsem přihlášená na The Daring Bakers. Výzvy jsem poslušně plnila, ale kvůli nedostatku času (výmluvy výmluvy já vím!) jsem nestíhala psát články na blog. Teď to chci všechno dohnat takže tu postupně budu přidávat i minulé výzvy.
Arménský koláč s muškátovým oříškem byla dubnová výzva a mě se hodně zalíbila a těšila jsem se na ni :).


V dubnu hostil výzvu Jason z blogu Daily Candor  a dal na výběr dva recpty. První byla tento Arménský koláč a druhá možnost byl Nazook, což je taková sladkost se spoustou másla. Já si vybrala koláč hlavně díky videu, které nám dal Jason k dispozici a vidět ho můžete tady: dailycandor.com
Nazzok se mi taky líbil a doufám, že ho brzy vyzkouším.

Jason uvádí množství pomocí hrnků, ale já si to přepočítala a upravila dle svého.

Ingredience na 20 cm formu:

  • 200ml mléka
  • 1 lžička sody
  • 280g hladké mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 400g hnědého cukru (dala jsem jen 200 g protože se mi zdálo, že to bude hodně sladké. Po ochutnání bych tam ale klidně ještě 50 g navíc přidala)
  • 170g másla
  • 1 vejce
  • 1-1,5 lžičky čerstvě nastrouhaného muškátového oříšku
  •  Vlašské ořechy


Troubu si předehřejte na cca. 170 °C, formu vyložte pečícím papírem, vymažte máslem a vysypte  moukou.

Smíchejte mouku, prášek do pečiva a cukr, potom přidejte máslo pokojové teploty a spojte dohromady. Měla by vzniknout taková drobenka. Téhle drobenky odeberte polovinu a napěchujte ji do vymazané formy.
K druhé polovině přidejte vejce a nastrouhaný muškátový oříšek. Do mléka přidejte sodu a přilejte  ho k ostatním surovinám. Vše promíchejte až bude těsto hladké. Nalijte těsto na drobenku a povrch posypte ořechy.
Pečte asi 40 minut, poté vyzkoušejte špejlí, zda je hotovo. Poté koláč vyndejte a nechte vychladnout.

Recept je to jednoduchý a myslím, že se mi koláč povedl. Nepříjde mi suchý, ani příliš sladký. Je ale docela hutný tak k němu dávám lžičku zakysané smetany. 














Žádné komentáře:

Okomentovat