pondělí 25. června 2012

Jahodový dort se šlehačkou - Deník Dity P.



Další recept z kuchařky Deník Dity P. Kamarádka měla nedávno narozeniny a já ji chtěla klasicky upéct dort. Chtěla jsem ale něco né moc komplikovaného, lehkého, letního. Ráno jsem koupila košík jahod takže volba jahod do dortu byla jasná. Potom jsem si vzpomněla na knihu Dity P.

Ingredience (forma 20 cm):
  • 175 g polohrubé mouky
  • 1 a půl lžičky prášku do pečiva
  • 175 g změklého másla + na vymazání forem
  • 175 g krupicového cukru
  • 3 vejce
  • 800 ml smetany ke šlehání
  • 4 lžíce jahodového džemu (já dala meruňkový, jahodový jsem neměla)
  • Jahody 
Dvě kulaté formy vymažte máslem a vysypte moukou. Troubu předehřejte na 180 °C. Do velké mísy prosejte mouku s práškem do pečiva, přidejte máslo, cukr a vejce a šlehejte elektrickým šlehačem až se vše smíchá. Vzniklé těsto rozdělte do dvou forem a rozetřte ho. Pečte asi 25 minut. Jestli je hotovo zkuste špejlí.
Korpusy nechte ve formě vychladnout a pak každý vodorovně překrojte. Ušlehejte šlehačku.
Jeden plát dortu položte na talíř, potřete ho marmeládou, šlehačkou, poklaďte jahody a přiklopte druhým. Takto pokračujte u každého plátu.

Dort je přesně takový, jaký jsem si ho představovala :). Nic složitého to není ale výsledek stojí za to! 


1 komentář:

  1. Šlehačka a jahody, to je božská kombinace :) Hned bych si kousek dala a jsem si jistá, že u jednoho bych nezůstala :)

    OdpovědětVymazat