pátek 18. ledna 2013

Duhové koláčky s džemem (Jamie Oliver - Moje Velká Británie)


Mám pro vás další recept z Jamieho nové kuchařky, která mě pořád strašně baví! Tentokrát to budou skvělé a jednoduché koláčky, které musí chutnat snad každému :). 



Musím říct, že jsem ostuda. "Recenzi" na Jamieho novou knihu jsem tady chtěla napsat už dávno, rozhodně ještě před Vánoci, aby jste měli tip na vánoční dárek. Nicméně, jak sami vidíte, zatím tu nic o knize není. Slibuji, že to co nejdříve napravím, předtím ale zkusím uveřejnit pár článků zahrnující recepty z této knihy, aby jsem vám mohla předat více informací ;).

Suroviny (na cca. 16 koláčků):
  • 125 g hladké mouky
  • 125 g moučkového cukru
  • 70 g másla pokojové teploty
  • špetka mořské soli
  • 1 menší vejce
  • kůra z půlky pomeranče nebo citrónu
  • marmelády dle uvážení
  • trocha mléka (dle potřeby)
Z mouky, cukru, soli, másla udělejte drobenku, poté přidejte jedno vejce, nastrouhanou kůru a v případě, že bude těsto tuhé pomožte si trochou mléka (já mléko nepoužila, vajíčko postačilo :)).
Těsto dejte do lednice na půl hodiny a rozehřejte si troubu na cca. 180°C.
Z těsta vyválejte půl centimetru široký plát a vykrajujte z něho kolečka dostatečně velká pro vaše formičky. Můžete použít i plech na muffiny, samostatné formičky nebo kdo vlastníte plech přímo na koláčky (já ho mám od tescomy ;)) tak ten je úplně ideální.
Na těsto dejte po lžičce vaší oblíbené marmelády (klidně se s počtem použitých marmelád odvažte! Čím více variací tím více chutí!) a pečte 12-15 minut.


Koláčky jsou rychlé, levné, hezky vypadají a hlavně skvěle chutnají! Kdo by řekl, že takový jednoduchý recept může být tak chutný :). Navíc, pokud patříte mezi ty, které babičky a tetičky zásobují celoročně marmeládami a vy už nevíte co s nimi, tady je naplno využijete. 
Myslím, že se nádherně hodí na letní piknik, neobsahují žádnou čokoládu (takže vám neumatlají zbytek jídla v koši), marmeláda pečením zpevní a navíc jsou docela skladné ;). 
Jo, a taky do nich můžete použít čerstvé ovoce, které jen lehce zakápnete marmeládou a hned bude mít tento dezert nový rozměr! Takže směle do toho, tady se vážně není čeho bát! :)

2 komentáře:

  1. Koláčky vypadají úžasně! :) Takové barvička :D:)

    Už se těším na recenzi kuchařky, já jsem jamieho viděla jen párkrát v televizi a je mi docela sympatický :))

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ty jsou nádherné! Určitě je udělám v květnu na synkovy narozeniny (jenom si to sakra musím napsat, abych na ně nezapomněla!), určitě se všem budou líbit. Vypadají křehce a díky marmeládě i šťavnatě a navíc ty barvy ... prostě jsem jako obvykle unešená!

    OdpovědětVymazat