sobota 29. září 2012

Dýňová polévka



Máte rádi podzim? Pro mě je to nejoblíbenější období. A to nejen kvůli krásně zbarvenému padajícímu listí, ale také pro sezónní ovoce a zeleninu. O hustých krémových polévkách a mém vztahu k nim jsem už tady napsala až až, takže se vrhnu rovnou na recept ;).

Ingredience (pro 4 hladové lidi ;)):

700 g dýně (máslová je ideální ale můžete použít jakoukoli, třeba hokkaidó)
1 cibule
lžíce másla
100 ml smetany
1 l vývaru
sůl a pepř
bylinky (kudrnka, bazalka,... )

V hrnci rozpusťte máslo a opečte na něm na kostičky nakrájenou cibuli. Jen tak lehce až zesklovatí. Dýni nakrájejte na malé kousky (já ji sice vždy předem oloupu, ale jde to i bez toho, protože její slupka dostatečně změkne) a přidejte k cibuli. Asi 15 minut duste až kousky změknou (průběžně míchejte ať se vám nepřipálí ;)).


Zalijte vývarem, v případě, že ho nemáte tak vývar nahraďte vodou. Pokud chcete polévku trochu lehčí dejte zeleninový, pokud silnější tak použijte hovězí. Vařte na mírném plameni asi 20 minut (pokud se vám dýně rozvaří není to vůbec špatně, spíše naopak). Až bude dýně dostatečně měkká rozmixujte ji tyčovým mixérem. Ochuťte solí, pepřem a bylinkami dle svého uvážení a chutě. Hrnec odstavte z plamene, přidejte smetanu a popřípadě nařeďte vodou do požadované hustoty (já mám tyto polévky téměř vždy moc husté). Doporučuji podávat s krutony :).


Pokud jste ještě nikdy dýňovou polévku nejdli, tak mi můžete věřit, že se nemáte čeho bát. Její chuť je specifická, takže vám ji tady nemohu dostatečně popsat. Všechny dýně jsou ale spíše sladké a po té co je uvaříte mají krásně hebkou konzistenci. Dýně je prostě pro krémové polévky stvořená!

Žádné komentáře:

Okomentovat