čtvrtek 6. prosince 2012

Mléčná rýže s granátovým jablkem


S Vánoci přichází do obchodů nejen výzdoba a záplava sladkostí, ale také exotické, mimo tuto sezónu špatně sehnatelné, ovoce.  Mezi mé stálice patří granátové jablko. Není to zase až tak dávno, co jsem ho objevila, ale nějaké ty dva roky to budou.

Vždycky jsem ho jedla jen tak na chuť. Často v případě, když jsem měla strašnou chuť na něco, ale zároveň jsem se nechtěla cpát sladkostmi. A granátové jablko je a bylo vždy ideální. Jedno po druhém - odlupovat semínka zabere hodně času a zažene chuť na sladké. :).
Nikdy jsem s ním ale nijak nevařila. Pravda, už párkrát mě napadlo, že bych mohla udělat sirup, nebo marmeládu, ale nikdy jsem se k tomu nedostala. Až prosincové číslo Apetitu to změnilo. Poprvé jsem granátové jablko jedla i jinak, než jen tak semínko po semínku ;).

Suroviny (pro 2 lidi):
  • 100 g rýže na risotto (Aborio)
  • 1/2 l mléka
  • 50 g cukru (dala jsem 20 g třtinového, zbytek obyč krupicový)
  • půl vanilkového lusku
  • 1 lžička nastrouhané kůry z citrónu
  • vyloupané semínka z půlky granátového jablka
Do menšího hrnce dejte mléko, rýži, cukr, dřeň z vanilkového lusku a přiveďte k varu. Ztlumte plamen, jen aby mléko lehce pobublávalo (pozor ať nevzkypí!) a vařte 25-30 minut do změknutí a zhoustnutí. Podle potřeby mléko ještě přilijte. Těsně před dokončením přidejte citrónovou kůru.
Půlku vyloupaných semínek rozmixujte, přeceďte do kastrůlku a ke šťávě přidejte asi 2 lžíce cukru. Chvíli vařte, aby se tekutiny trochu vypařilo a vznikl vám sirup. Nakonec vmíchejte zbytek semínek a sirupem polijte rýži.

Hotovu rýži můžete ještě ozdobit čím chcete, já zvolila vlašské ořechy. Nijak jsem to neplánovala, jen mi pár oříšků leželo na stole, tak jsem je tam přidala, ale předčily má očekávání. Kombinace sladké rýže, lehce nakyslého granátového jablka a vlašáků je výborná, všechny chutě k sobě skvěle ladí!
Tato rýže se krásně hodí jako snídaně v sobotu ráno, kdy si můžete udělat čas a tuto, né příliš rychlou, snídani si připravit. Já bych jí snídala každý den, mňam!

3 komentáře:

  1. Já si vždycky kupuji mléčnou rýži v obchodě. Možná nastal čas a posunu se o kousek dál :D:)
    Vypadá to krásně:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domácí mléčná rýže je bezkonkurenční, jen je škoda, že to docela trvá ta její příprava :)
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  2. vše vypadá skvěle!
    krásný blog :)

    OdpovědětVymazat