pátek 27. července 2012

Od keře až k espressu - kurz Školy kávy


Nedávno jsem se zůčastnila kurzu kávy. Prostředí kaváren mě láká a ráda bych si našla práci právě v tomto oboru. Bohužel mám místo gastronomické školy vystudovanou chemickou průmyslovku (ehm...;)) a tak mi nezbývá nic jiného než si toto vzdělání doplnit jinak.


Takže jsem prohledávala internet ve snaze najít nějaký kurz v Ostravě. K mé smůle jsem nic nenašla (což mi příjde docela zvláštní vzhledem k tomu, že Ostrava je třetí největší město v republice a myslím, že kaváren je tady dost - tedy že o kávu je tady zájem).
Musela jsem se tedy začít dívat jinde. Našla jsem několik škol, ale o všech se dá říct, že se nacházely v Brně nebo v Praze. Já se rozhodla právě pro Prahu a nelituji. Už šetřím na další kurz, který se zabývá Latte Artem. :)

Tolik k úvodu a teď už začnu popisovat jak kurz probíhal. Na začátek bych pár řádky představila jednotlivé lektory.

Štěpánka  Havrlíková - mimo jiné působí jako koordinátorka Mistroství baristů ČR nebo předsedkyně degustačních porot ve všech kvalifikacích. V mnou absolvovaném kurzu nás paní Havrlíková přímo neučila, ale spíše se o nás starala - mile nás přivítala (dáte si espresso nebo cappuccino?:)) a odpovídala na všechny dotazy, které jí byly z našich řad položeny a to jak ty týkající se kávy nebo i jiné. :)

Roberto Trevisan - zakladatel Mistrovství baristů ČR a certifikovaný lektor CBA (Česká barmanská asociace). Vedl celý kurz, udílel rady apod.

Kurz se měl skládat z pěti hodin teorie a tří hodin praxe. Roberto se ale v teoretické části docela rozpovídal a nakonec jsme jí věnovali hodin šest. To ale neznamená, že jsme v praktické části byli o hodinu ochuzeni. Práve naopak, kurz měl končit nejpozději v sedm večer, já jsem odcházela o půl osmé (musela jsem stihnou vlak ;)) a ještě jsme neměli probrané koktejly.


V teoretické části jsme se dozvěli vše týkající se kávy (např. co to vůbec káva je, její pěstování, zpracování,...), blíže jsme se seznámili s espressem a kávomlýnkem (včetně jeho nastavení).

Školící místnost
Rozdíl mezi neupraženým a upraženým zrnem.
Roberto Trevisan

Praktická část se týkala přípravy esressa a kávových koktejlů. Jak jsem psala už výše, koktejly jsem nestihla.


Na úplného začátečníka to nebylo až tak špatné :)

Chvíle soustředění :)



Některým z vás se může zdát, že tento článek píši až moc podrobně, ale já jsem při hledání kurzů ocenila, když jsem našla nějakou zpětnou vazbu (a té vážně není moc). 
Mě osobně se kurz moc líbil a myslím, že to byly dobře investované peníze. Roberto vše vysvětloval srozumitelně i pro úplného začátečníka jako já :).
 V případě zájmu uvádím stránky ;) : www.skolakavy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat